Kealtie
Founder & Developer
x 37
x 107

[Rocket League] Training

wo 20 dec 2017 12:32

Beste Allies,

De laatste tijd vaak het verzoek gehad om uit te leggen hoe SEVN of Ik bepaalde dingen doen in het spel. Daarbij geef ik altijd het standaard antwoord 'Gewoon doen, zo vaak mogelijk'. Dit is ook de waarheid, maar neem nooit even de tijd om uit te leggen hoe je zo ver komt in het spel.

Dus bij deze, een standaard training routine die je jezelf kan aanleren om beter te worden in bepaalde Game Mechanics zoals Aerials, Rotation, Dribbling etc.

Tip 1: Tussen het zoeken van matches, ga direct in Vrije training. Vrije training is je beste vriend, speel wat met de bal. Ga de muur op en probeer er achter aan te vliegen of leg de bal stil je op dak en probeer zolang mogelijk te balanceren. Dit zijn twee van de belangrijkste dingen uit het spel.

Tip 2: Training maps van andere Community spelers, Carl's Aerial Training bij voorkeur. Carl's Aerial Training is een training gemaakt om inschattingen te maken van wanneer jij en bal elkaars wegen moeten kruizen om de perfect hoek te krijgen om hem in het goal te schieten. Dit is erg belangrijk om je inschattings vermogen te verbeteren.

Tip 3: Rotation, Rotation is het BELANGRIJKSTE wat er is. Dit is in elke Game mode anders, maar als je het in 3 vs 3 leert kan je het overal toepassen. Dit is lastig uitleggen, het komt er op neer dat er ALTIJD iemand klaar moet staan om een bal op te vangen aan jouw kant van het speelveld. Hiervoor een video van iemand die het spel goed begrijpt. https://www.youtube.com/watch?v=THcMLWOEc_o

P.S. De series "Why you suck at Rocket League" is sowieso een goede om helemaal te kijken, je zult jezelf hier zo vaak in terug vinden. Dingen waarbij je nu zelf denkt, Waarom speel ik op deze manier?

Tip 4: Vertrouw in je team maten. Tuurlijk heb je altijd mensen waarvan je denkt, die snapt er geen moker van. Heb ik ook nog regelmatig, dagelijks. Zoals bijvoorbeeld SEVN, die guy snapt er geen kut van (Just kidding). Maar, dit heeft vooral te maken met overcommitments, dit houd in dat twee mensen voor de bal gaan terwijl er altijd maar één voor de bal moet gaan. Hierdoor creëer je gevaarlijke situaties wat vaak resulteert in een Goal tegen. Deze regel moet je zo snel mogelijk toepassen in je spel.

Tip 5: Leer 'Reading'. Als je teammate voor een bal gaat, en jij bent helemaal klaar om hem op te volgen, probeer te 'lezen' waar hij de bal heen schiet, hoe hard de bal gaat. Dit is vooral van toepassing als de bal tegen een muur aan komt. Negen van de tien keer mis je hem, maar probeer die cijfers om te draaien, dat je hem 9 van de 10 keer wel raakt! Dit zal je speelsnelheid ver boven die van je tegenstanders halen en daardoor makkelijke voorzetjes geven.

Tip 6: NIET afwachten. Probeer zo snel mogelijk te 'challengen' zodat je je tegenstander forceert de bal van je weg te schieten, 9 van de 10 keer heeft hij hierdoor niet de tijd om een rustig geplaatst schot te schieten om goal. Plus iets wat ik vaak zie is dat mensen zo lang afwachten dat ze geen schijn van kans hebben om bij zo'n schot het goal te saven.

Tip 7: Speel samen met je teammaten. Probeer niet altijd als je een kans hebt de bal op goal te schieten, dit is voor de hand liggend en wordt dan ook vaak onderschept door de tegenpartij, weet waar je team maten zijn, paas de bal naar ze toe en laat hun schieten. Dit is altijd lastig voor de tegenstanders om te 'lezen' waardoor goal kans hoger is.

Tip 8: Speel NIET voor een rank. Als je beter wordt in het spel, zal je vanzelf een hoger rank krijgen. Zo werkt het nou eenmaal, in ELK competitief spel. En neem het voor lief dat als je in een volgens jouw laag rank zit, je daar waarschijnlijk thuis hoort op dat moment. Er komt vanzelf een moment dat je omhoog gaat, misschien is dat snel, misschien is dat langzaam.

Tip 9: Dedication, geef niet op. Ook als het tegenzit, of een slechte dag is. Sla je replays op, kijk ze terug. Zie wat je teammates doen, zie wat jij doet en neem die ervaring mee naar je volgende game.

Mochten er nog vragen zijn, hit me the fuck up.

Dikke moker,
Kealtie
0 x
Greetings,
Jordy

CO-Founder & https://gamingalliance.nl Website Developer

mnx00b
x 1

Re: [Rocket League] Training

di 25 sep 2018 20:19

Wow, wat een verschrikkelijk goede tips! Dankje
0 x

Henryrib

Rocket League Training

wo 20 mar 2019 04:16

Yes, thanks
0 x

MichaelExats

Rocket League Training

zo 18 aug 2019 00:51

i had a few matches today via online and it is a very good game so yes you can add me to that list of rocket league but please be aware i might be playing on another forum of this game, see side for psn
0 x

Terug naar “Rocket League”