Xoogle
E-Sports
x 7
x 26

Rainbow Six: Siege 101

za 21 apr 2018 01:07

Hey mensen van GA!

Laat ik me even voorstellen; Mijn naam is Brandon (Xoogle), ik speel Rainbow Six: Siege al een flinke tijd op PC op high Gold/low Platinum niveau. Op dit moment speel ik in het Rainbow Six: Siege eSports team van GA sinds begin april van dit jaar. Over het algemeen speel ik veel Thatcher, Doc en Smoke. Tevens ben ik ook de Team-Captain van team Gaming Alliance RB6.

Wil jij beter worden in Siege, zowel op casual/ranked en wellicht eSports niveau? Lees dan vooral verder!

IN-GAME

Er zijn enkele stappen die je al kunt ondernemen om in-game al snel wat beter te worden, namelijk:
  • Snel je aim kunnen aanpassen zodat je headshots kunt maken;
  • Weten waar je moet aimen
  • Goede communicatie met je teammates in-game
Laten we hier even wat dieper op in gaan....

Er gaat meer zitten in het in staat zijn tot accuraat schieten dan je denkt. Denk hierbij vooral aan sensitivity en muscle memory. Begin bij het instellen van dezelfde sensitivity waardes bij elke shooter game die je speelt. Dit zal ervoor zorgen dat het switchen tussen games soepeler verloopt en ook dat de muscle memory van de ene game meegenomen wordt naar bijvoorbeeld Siege. Ikzelf speel op een middelmatige sensitivity, maar speel zelf even met de instellingen om uit te vinden wat het beste voor jou werkt. Wat ook bij muscle memory hoort is in staat zijn om te "flicken", waarbij je je crosshair heel snel van plek kunt switchen om zo snel iemand uit te schakelen die opeens in je zichtveld opduikt, vooral Terrorist Hunt is een goede trainomgeving hiervoor. Wanneer je dit oefent wil je het liefst alleen voor headshots aimen en niet meteen te snel gaan. Neem je tijd om er zeker van te zijn dat je crosshair op de enemy zijn hoofd zit en haal dan de trekker over. Je wilt geen incorrecte muscle memory opdoen. Blijf dit oefenen en uiteindelijk wordt het een gewoonte.

Zodra je door hebt hoe je moet aimen, moet je leren waar je moet aimen. Een snelle en simpele manier om meer headshots te krijgen is om goed bij je crosshair placement na te denken. Houdt je crosshair altijd op head level (op de hoogte waarop je zou aimen als een enemy recht tegenover je staat terwijl jij zelf ook rechtop staat). Op deze manier zullen enemies jou niet zo snel verrassen wanneer ze om corners peeken, tevens kill je een enemy natuurlijk een stuk sneller als je al meteen op hun hoofd schiet. Het volgende gedeelte is het kennen van de maps en weten waar de hiding spots zijn. Er zijn veel manieren om je map knowledge te verbeteren, maar de beste manier is om de maps simpelweg alsmaar overnieuw te blijven spelen. Persoonlijk kies ik er wel eens voor om met Sledge of Buck in een custom game te gaan en letterlijk alles wat te destroyen valt te destroyen zodat je verschillende angles uit kunt vinden welke je zelf in je voordeel kunt gebruiken, of zodat je weet waar een enemy kan zitten en peeken.

OUT OF GAME

Het volgende punt in deze lijst: De dingen die je moet doen buiten het in-game gedeelte om.

De enige echte plek om écht mechanics te leren is in-game natuurlijk, maar andere dingen zoals; map knowledge (1), game sense (2) en awareness (3), kunnen buiten de game om geleerd en geoefend worden.
  • Map knowledge, call outs weten, beste defense strats weten en de beste attack strats weten zijn cruciale punten om beter te worden in Siege. Denk aan de map in je hoofd en ga room na room door terwijl je aan de call out denkt (deze namen staan altijd bij je compass) en denk erbij na welke rooms er allemaal verbonden zijn met de huidige room. Mocht dit niet lukken, start dan een Terrorist Hunt op en doe het op die manier. Een andere manier om map knowledge te vergaren is door video's te kijken van verschillende Siege YouTubers. Iceycat25 https://www.youtube.com/user/iceycat25 heeft een paar video's waar hij elke map in detail bespreekt, inclusief camera spots en drop down locaties (beiden zijn super belangrijk). Een andere persoon die ik aanraad is KiXSTAr https://www.youtube.com/user/michael87878, om specifiek te zijn zijn "strat" series video's. Ze zijn zeer behulpzaam. Hij legt hierin heel goed uit hoe je het beste kunt defenden en attack per map. Er zit heel veel informatie in elke video wat ervoor kan zorgen dat het lastig is om allemaal mee te krijgen, maar elk beetje helpt.
  • Game sense is een lastige daar je dit leert door game experience, maar er zijn een paar dingen om je op weg te helpen. Er zijn twee YouTubers die ik aan zal raden, waarvan ik van eentje denk dat hij beter is daar hij in detail uitlegt waarom hij bepaalde beslissingen maakt, meer dan bij de andere YouTuber. De eerste is Macie Jay https://www.youtube.com/user/emo182kidd. Zijn video's zitten vol met tactical decision making gebaseerd op zijn omgeving en equipment. Het zijn goede video's om te laten zien wat je het beste kunt doen in bepaalde (stressvolle) situaties. De tweede persoon is Serenity17 https://www.youtube.com/channel/UCwrxS4 ... R2eQOYFlxg. Zijn video's zijn erg te vergelijken met die van Macie Jay, maar hij praat wat minder over zijn beslissingen en hij loopt vaak achter de feiten aan. Toch vind ik zijn content top notch en erg leerzaam.
  • Het laaste punt is awareness, en om specifiek te zijn sound awareness. Om hier volledig advantage van te nemen moet je begrijpen hoe geluid zich verplaatst in Siege. Het geluid in Siege neemt altijd de kortste route van de bron naar jou toe, dus het gaat niet direct door muren zoals bij CS:GO. Serenity17 heeft een goede video waarin hij dit haarfijn uitlegt https://www.youtube.com/watch?v=0Gd4KDJ ... e=youtu.be. Dit begrijpen is de eerste stap. De volgende stap is om te leren hoe je het geluid in Siege in jouw voordeel kunt gebruiken, dit kan vooral door een goede headset te hebben. Ik gebruik zelf de Kingston HyperX Cloud II. Het maakt in Siege écht veel uit of je kunt horen waar iemand vandaan komt. Om je "audio recognition" te verbeteren kun je het spel simpelweg spelen of Siege video's bekijken en proberen te raden waar enemies vandaan zullen komen. Dan kijk je of je predictions steeds beter worden naarmate de video vordert. Macie's en Serenity17's video's zijn hier prima geschikt voor. Verder, wat awareness betreft, let vooral ook goed op explosies ver weg. Probeer te achterhalen wat er wellicht destroyed is geworden en waar de attackers vandaan kunnen komen gebaseerd op de eerste entrance die ze hebben gebruikt om het gebouw in te komen. Zodra je dit allemaal een beetje onder de knie begint te krijgen, zul je zien dat je game play een stuk anders zal zijn dan voorheen. Zet trouwens NOOIT 7.1 surround sound aan tijdens Siege. Siege is gebouwd op stereo en surround sound vervormt het geluid alleen maar op een slechte manier.
EXTRA TIPS
  • Gebruik al je drones. Als je weet waar iemand zit heb je meer kans om hem te killen.
  • Push als attackers niet allemaal via dezelfde weg, spread out en maak de defenders gek.
  • Let goed op wanneer een camera kapot gaat wanneer je aan het defenden bent, dit kun je gebruiken om in te schatten waar de enemies zich bevinden.
  • Wanneer je een operators met grenades speelt, vergeet deze dan niet te gebruiken. Of het nu flashes of frags zijn.
  • Wanneer je iemand op de camera's spot hoeft je niet de meest vanzelfsprekende route naar deze persoon te nemen, neem een omweg en verras hem.
  • Probeer je drones te saven van de preparation phase, hiermee bedoel ik dat je je uiterste best moet doen om je drone niet kapot te laten schieten. Hoe meer drones je overhoudt, hoe beter.
  • Doe enemies niet altijd spotten met je drone, communiceer deze informatie liever gewoon via voice met je teammates. Spot eigenlijk alleen wanneer je weet dat een van je teammates of jijzelf na het pingen van de enemy de enemy kan wallbangen, bijvoorbeeld.
  • Communication wins games. Je wint of verliest als een team. Communiceer goed met je team om wins te blijven pakken.
Zo, dat was het wel zo ongeveer. Ik weet dat deze guide redelijk lang is, en ik blijf ook steeds meer leren naarmate ik meer en langer speel. Ik hoop dat deze guide veel mensen zal helpen in hun Siege journey, het is simpelweg een top game. Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben? Stuur me dan gerust even een berichtje op Discord, je kunt me vinden in de GA Discord onder "[GA] Xoogle", of voeg me simpelweg even toe op Discord onder de username Xoogle#4744.

Ciao en bedankt voor het lezen!
5 x
Gaming Alliance - Esports Moderator

Terug naar “Rainbow Six: Siege”